الخميس، 8 سبتمبر 2016

انا ......وانا \\بقلم احمد السيد القاضي

شخص تاني جوة مني
....................نفسي يبعد مرة عني
عاوز يغير0لى حياتي
.............ساكن معايه من صغر سني


لو نويت أشرق يغرب
..........................ولما ابعد هويقرب
.
دايما يعاكسني في رايي
...............ويسحبني ليه غصب عني
ليًه أنا قلب نابض
........................وهو ليه قلب جاحد
ربي خلقني ليه وش
.......................وهو بقناع بألف وش
وكلامه ذم وغش
.
........................عاوز أنا أرضي ربي
وهو يتوة ليه دربي
........................بدوا يأمرني ويبغي
وياخذني لدرب المعاصي
...............وأجلس أبكي كثيرا لذنبي
.
وأطلب من ربي الخلاص
.........................كل وأحد جوة منه
شخص تاني
....................أوعي تسمع مرة منه
وتلبي له أماني
..............وفي ألاخر تندم يا صاحبي
وتكون انت اللي جاني
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

ليست هناك تعليقات:

مجلة واحة الثقافة والادب الالكترونية